tirsdag 22. mars 2011

FilmAnmeldelse




Hva flimen handler om, kort fortalt;

BROTHERS er et sterkt opprivende drama om to brødre som elsker den samme kvinnen og om hvordan krigen forandrer mennesker.

Amerikans versjon av danske Susanne Biers drama Brødre fra 2004, med bl.a. Jake Gyllenhaal, Natalie Portman og Tobey Maguire i rollene.

Sam Cahill (Tobey Maguire) er en dekorert marinesoldat med kone og to døtre som forsvinner mens han er på oppdrag i Afghanistan. I mens de forsøker å finne ut av hvor han er blitt av, prøver Sams bror Tommy (Gyllenhaal) – en slubbert som akkurat har sluppet ut av fengsel – å trøste svigerinna Grace (Portman) og hennes to døtre. Men konsekvensene av dette truer med å lage store sprekker i hele slektas fundament…

 Min mening;

Jeg har hatt filmen lenge uten og sett den, men for et par uker siden så jeg den. Og ikke klarte jeg holde tårene tilbake. Den var så utrolig sterk og rørende, men også spennede. Det er ikke ofte jeg virkelig anbefaller og se en film, men har du ikke sett denne så MÅ du se den!!! Og hvertfall om man har barn så vil det prege en mye etterpå føler jeg. Hvordan krigen virkelig kan fucke opp et menneskes hode til det tusne. Men det er virkelig traumer denne ene broren går igjennom i Afganistan. Grusomt sterkt og se....

Terningkast 5 !!! Bilder fra filmen;




Ingen kommentarer: