tirsdag 26. april 2011

Verdens beste Påske

Denne påsken har vært min beste hittil. Den har vært fylt av glede og varme fra ende til annen. Vi har vært mye med venner og familie, noe som er gull verdt. Jeg er så glad for de vennene jeg har, og ikke minst den fine familien vår.

Langfredagen var vi hos Ingrid og Christer med mange gode venner, grilling og lek. Barna koste seg med god mat, drikke, is og godis. Ble en sen kveld, men det var så verdt det. Det er så godt og være med venner, samles og feire litt påske sammen. Ble forresten ingen fest og date på meg om torsdagen da festen ble avlyst - men jeg og Maja brukte den solfylte dagen til og bare kose oss hjemme, pluss at vi var en tur i Tårnet til Maja, som hun kaller det - altså Solbergtårnet som ligger langs E6 her i Sarpsborg.

Lørdagen tok vi turen til Skiptvet - til min mor og stefar igjen. Sol, traktor og deilig middag gjorde dagen til en fin påskeaften. Maja derimot startet dagen med og få besøk av påskeharen som hadde lagt igjen et fint Hello Kitty Påskeegg i sengen hennes. Hun ble så glad for det, og det varmet et mammahjerte.

Søndagen pakket vi med oss niste, dro i Parken og lekte. Maja var på tur og er veldig, og da mener jeg veldig, i overkant interressert i kvister og pinner. Noe dere kan se på bildene under. Også var vi innom en skole og lekte litt der før vi avsluttet dagen med og besøke bestevenninnen til Maja - Adéle og mamman hennes da.

I går kom mamma og stefaren min nedover, tok oss med ut på tur. Vi var ute på høysand en tur. Deilig sjø, engangsgrill og fiskestangen var et faktum, og Maja syns det var kjempemorro og fiske med bestefar. Selvom bestefar måtte på litt vel kreative måter da Maja mistet både leppomaden og ringen sin i vannet, men bestefar fisket opp, vasset og plumpet for at hun fikk det tilbake. Og det var noe som virkelig festet seg i minnet hennes. For når hun skulle sove på kvelden kom hun ut her hvertfall 10 ganger for og fortelle at hun mistet ringen, men bestefar fisket den opp igjen. Så ivirig til og fortelle også. Dagen fortsatte med leking på skoler og softis spising.

I dag startet jeg dagen med en NOKA shake igjen, etter en litt for syndete påske med tanke på all god mat og godisspising. Men det var godt og starte dagen på en sunn måte med shake igjen kl 7 i morgen tidlig. Nå skal dagens andre frokost snart inntas. Og når det kommer til vekten min så tviler jeg på at jeg er blitt noe mindre i påsken, da slanking er det siste jeg har tenkt på. Desverre. Men nå er det sjerpings. Lover! (meg selv)

Litt bilder av verdens vakreste frøken! fra søndagen




























2 kommentarer:

Ninuus sa...

Mye fine bilder altså :)
Bra å høre at dere har hatt en finfin påske. :)
Hadde vært morsomt om du kom hit til helga. :D:D

Unknown sa...

vurderer det sterkt... :) men er litt sliten om dagen, så jeg må se det litt ann - men vi snakkes jo snart da :D