mandag 9. mai 2011

Nydelige dager, og mye i vente

Ny dag ny mulighet.. muligheter! Helgen har vært rolig og avslappende. Maja og jeg har virkelig bare kost oss, noe også Maja til stadighet har nevnt. "kose oss mamma" Søta mi er virkelig det beste som har hendt meg, og jeg føler meg så lykkelig med henne rundt meg.. Hvordan bli så heldig, jeg er virkelig "velsignet" med det vakreste vi mennesker kan få og ha. Nemlig våre egne barn. Gull verdt, eller kanskje enda mer enn det også. Hun er verdt mer enn alle verdens edelstener.



På lørdagen kom mamma og Terje en tur også. Veldig koselig! Søndag gjorde vi ikke annet enn og kose oss, gå en pitteliten tur med en "syklende" Maja. Desverre så er hun i trehjulssykkelmodus enda og tråkker mer bakover enn forover fordi hun er vandt til at at går sykkelen bakover også. Men det kommer seg nok med litt mer øvelse. Har også vært utrolig heldig med været de siste dagene, så vi har vært mesteparten av tiden ute på verandaen vår og spilt ringspill og sunget.

I dag var det på'n igjen på kurs, og morro er det. Undervisning før lunsj, så resten av dagen jobbet vi med CV og nettverksbygging. det er morro og lære masse - og ikke minst bli så inspirert og motivert. Men det skal sies at jeg enda er litt i tvil om hva jeg vil, men jeg kommer nok til og satse på på utdanning og nytt yrke. Altså kontormedarbeider eller regnskapsmedarbeider. Og jeg skal legge sjela mi i og få generell studiekompetanse, og studere på kveldstid og helger. For dette får vi nemlig gratis igjennom kurset. da blir det studert gjennom NKI, og målte er og virkelig få det til. Så vi får se hvordan det går.

Etter kurset i dag satte vi kursene til høy, og da mener jeg HLYgravide Carina. Hun hadde termin for 4 dager siden så lille frøken Ine Sofie kan melde sin ankomst når som helst. Kjempespennende. jeg skal bli "tante" snart :) Maja gleder seg også til og treffe IneFie som hun sier. Det ble grilling hos Carina, jeg ble selvutnevnt grillmester, og klarte derfor og svi kotelettene litt vel mye da det plutselig tok fyr i fettet som rant da. Men vi koste oss med pølser, maisKOBLER og fløtegratinerte potatiser fra Svinesund. Hoho. Så avsluttet vi med grilla banan med smelta sjokolade inni. Skikkelig sunt for meg som er på slanker'n - NOT, men godt var det!

Var ikke hjemme før kvart på åtte, og Maja gikk rett i dusjen og så rett i seng - sovnet som en sten med en gang. Hun var trøtt hun, litt vel overtrøtt ja. Nå skal kvelden bare nytes med tv og godboken jeg leser om dagen. Den er sinnsykt god, men ikke så koselig. Om noen trenger et tips til bok de kan lese så kan jeg anbefalle "Jeg elsker deg og finner deg uansett" av Jon Gangdal.




Ingen kommentarer: