lørdag 18. juni 2011

Laurdag atande juni

Idag hadde vi en slapp morgen, og havnet ikke i dusjen før nærmere tolv. rene og pene stakk vi på posten der vi skulle hente hver vår pakke. Men mens vi var der klarte jo Maja og tisse på seg stakkars. Men det gikk jo bra, så vi skiftet i bilen og dro videre. For vi skulle nemlig kjøpe sparkesykkel, noe jeg har lovet Maja veldig lenge. Så vi skulle da altså på BR leker for der er Maja medlem i klubben der og får klistemerker hver gang hun kjøper noe der, som igjen er verdt en krone per stickers. Men så hadde vi glemt kortet hennes da. Og pokker for noen kjerringer som jobbet der, endte med at vi bare gikk derfra uten og kjøpe noe. så sykt dårlig service - og ikke minst så kunne de ikke bare søke opp Maja på data'n der - for det tok for lang tid i forhold til alle kundene som var der og bla bla bla (butikken var tom, altså bare oss der) og hun hadde ikke lov til og gjøre det. Bullshit da eller, for mamma og Terje var i Sverige på mandag og da gikk det helt fint og bare søke Maja opp og hun fikk bonusstickersene sine. så jeg bare sa til de at dette gidder jeg ikke, vi kan bare kjøpe den sykkelen et annet sted vi :) Der tapte vi det salget på 500 spenn - synd for dem. Men jeg orker serr ikke sånn service jeg. FREKT!

Så ble en HelloKitty sparkesykkel fra Toys'R'us i stedet... femti kroner billigere var det der også så. Så dro vi på Richs og kjøpte potetstappe - verdens beste, og dro hjem og nøt en god middagslunsj. Deretter åpnet vi pakken til Maja som en diger bamse (Maja: Neeeij, mamma, det er ikke bamse - det er et ekron) fra Mimmi og Bestefar. Men jeg da, jeg fikk en stooor pakke - med noe jeg IKKE har bestilt, og i tillegg har fra før av. Og så sendte de med et brev da "Takk for din bestilling - vær så snill og betale 478 norske kroner for denne saftjuicecentrifugen!" Nei og Nei - da ble jeg passe forbannet. hvordan kan folk sende noe jeg ikke har bestilt?! Får sjokk jeg, frekke folk. Men den går i retur, og jeg skal pokker i meg kreve "erstatning" for tapt tid og kostnader for reise til og fra postkontor ganger 2!! for jeg må jo sende den tilbake...

Høres jo så grinete ut jeg nå da, men nei - dagen i dag har faktisk vært helt superkoselig. Maja ligger nå og sover på sofaen ved siden av meg. Så får vel bære henne i seng og ta på bleia.. hun sover enda med bleie om natten, men på dagtid går hun uten og har kun hatt to uhell med meg da. Blitt noen få i bhg til og begynne med, men nå husker hun på å gå på so heldigvis, og får så mye skryt.

Var også ute og gikk oss en tur i stad, for hun måtte jo teste ut sparkesykkelen sin. Morro! hun var kjempeflink :)


 Ble også en tur til butikken. Maja ville ha sjokoladeis, og det ble det. Det skal også sies at jeg er så stolt av snuppa mi, ikke bare fordi hun har sluttet med bleia - men også fordi hun er så ekstremt høflig. Hun sier "Takk" for alt jeg fir henne, om det så er en flaske med saft eller nye leker. Hun er så flink til og si unnskyld, nesten for alt. Til og med hvis jeg slår meg, eller klarer og søle noe så sier hun unnskyld (hvorfor? - aner ikke) også sier hun alltid takk for maten, selvom jeg stort sett må minne henne på det, og så blir det mye "Vær så god, mamma" :) Herlig jente. Både "Hei" og Ha det bra" er en selfølge for denne frøkna.

Jeg har det helt topp om dagen, og hun gjør meg så lykkelig. En dag uten Maja blir ikke det samme, jeg er avhengig av snuppa mi. Selvom det også er godt og ha barnefri av og til. Vi begge trenger litt tid fra hverandre siden det bare er oss to her hjemme. Men er hun borte så savner jeg henne ekstremt inni hjerte mitt. huff... Det er visstnok sunt og savne, men det er vel grenser eller? :P

Nå skal jeg prøve og legge henne her, så støvsuge litt - for det trengs :) så får dere ha en alldeles nydelig lørdag, vært er upåklagelig så nyt det!!! Klem


Ingen kommentarer: