torsdag 28. juli 2011

Aldri mer 22.07.11

Da er det på tide. Nå tenkte jeg ta bladet fra munnen, og være en av flere tusen som også ytrer sine meninger om det grufulle som skjedde for snart en uke siden. Jeg har vært veldig opptatt siden da, men også sittet mye å bare tenkt, sett på tv/nyheter og lest aviser. Jeg har grått mange tårer, jeg har vært redd og jeg har virkelig følt medlidenhet til alle, men jeg har også vært stolt. STOLT over å være norsk! Bare se hvor mye kjærlighet som i disse dager blir vist!


"Om én mann kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi alle kan vise sammen"

Fredag kl. 15.30: Jeg logger på pc'n etter og ikke vært på den hele dagen. Så sjekker jeg facebook og som vanlig alltid innom VGnett. Det som står der da gjør at det grøsser nedover ryggen. Eksplosjon i Oslo sentrum står det. Kun det. Tankene spinner - ulykke, terror, bombe?! Men jeg forstod så fort bildet av regjeringsbygget kom på nett at dette er ingen ulykke. Terror da?! Ja. Jeg jeg hadde hele tiden følelsen av at dette kan like gjerne være en nordmann.


Facebook blir rett og slett helt crazy vilt og ALLE skriver om bombeattentatet på sine sider. så kommer meldingen fra folkene på Utøya via facebook og twitter! En mann utkledd i politimann skyter vilt, men kontrollert rundt seg. Hvor sykt er ikke dette? Jeg var sjokkert, redd og så trist! Hva er det som skjer i mitt lille trygge Norge? Anders Behring Breivik blir arrestert - en nordmann! Det er ikke til å tro. Tankene svirret rundt i hodet på meg. Mannen er jo gal!


Det har vært mange følsomme dager. Hele helgen ble brukt inne foran pc og tv for å følge med. Taler, pressekonferanser, vitneskildringer og nyheter. Så surrealistisk. Hjertet mitt virkelig har fått et stikk i seg. At så mange uskyldige mennesker ble revet så brått fra oss, og på et sted de virkelig annså som trygt og fredfullt. Hvordan de hadde det sine siste minutter det er så grusomt å tenke på. Og alle som overlevde da. De er jo skadet for livet, det kommer alltid til å være med dem og hvordan de noen kan kan stole på noe kan ikke jeg fatte. Men dette er sterke og ressusterke ungdom! Etter alt de har sagt om å slå tilbake mot hva gjerningsmannen trodde på, det er BRA!

Det er jo viktig for resten av landet også. Ikke la oss skremme, men fortsette som før. og ikke minst vise at vi står sammen sterkere enn noen gang. Så mye støtte og kjærlighet som er vist den siste uken har jeg aldri sett maken til. Bare her i Sarpsborg var vi over 10 000 som gikk i fakkeltog.


Rundt fontenen i skolepark etter fakkeltoget mandag kveld...

Jeg har nok aldri følt mer samhold. Alle var der for en grunn; Vise kjærlighet til våre medmennesker, og ikke minst mot terror! Det var utrolig rørende... Nå om dagen så blir flere og flere bekreftet omkommende. Det er mange historier, og det blir ofte felt en tåre eller to. Hvorfor må ting som dette skje? Han må rett og slett ikke være helt ok i hodet sitt. Jeg er absolutt ikke for dødsstraff, det vil være en altfor enkel utvei for ABB. håper bare han aldri slipper ut, for dette blir aldri glemt!

Det var en tid før Oslo-Utøya og det vil helt klart være en tid etter det. At målet i seg selv var AP er jo en ting, men det var disse ungdommene som fikk gjort om sitt livs sommer til et rent helvete. Aldri vil vi noen gang kunne tilgi. Men jeg håper de reiser seg høyt, og tørr å vise at ABB aldri skal få vinne. At ungdommene skal ut på utøya igjen håper jeg virkelig. Folk vil bygge opp utøya igjen på dugnad og allerede er det kommet inn mange kroner til dette. Flott!



Manifestet til ABB har jeg skummet meg igjen. Og det skal sies at han er
- Desverre å måtte si det, denne mannen er svært intelligent og velformulert av seg. 
Men innholdet i boken er bare sykt! Måtte han aldri slippe ut igjen! ALDRI!


Jeg sorger med hele Norge! Norges hjerte har blødd nok nå, nå er det på tide å stå sammen! Mange vil jo si at det er nettopp dette ABB ville. At Norge skal samles og frastå fra det multikulturelle samfunnet, men vi kunne aldri vært mer glad i alle her i Norge uavhengig av farge, alder og kjønn. Med unntak av alle onde sjeler! Jeg kan ikke fatte og begripe at dette er skjedd. Det er for syk, for kvalmt og bare ren pur ondskap! 


Måtte vi ALDRI glemme tjueandrejuli noen gang! Hvil i fred!





Ingen kommentarer: