onsdag 20. august 2008

Shopping for alle penga...



Idag har jeg vært hos legen min i Oslo - Svangerskapskontroll. Er der hver uke nå. I dag fikk jeg beskjed om at hodet til Maja har festet seg, og at jeg hadde litt blod i urinen. Men det var ikke noe farlig - tverimot så var det noe som kunne være normalt når ting begynte å nærme seg, hadde noe med noen slimhinner å gjøre, tror jeg. Også fikk jeg ny time da, om en uke igjen. Men det som var så rart var at hun sa "hvis det ikke har skjedd noe før du skal på kontroll neste gang da" HVA?! tenkte jeg.. Ting begynner å nærme seg, og jeg er faktisk veldig klar for en fødsel nå. Ikke noe ville gledet mer nå. Jeg ser så frem til å møte henne.

Så etter at jeg var ferdig hos legen da, så tok jeg toget ut til Ski. Der møtte jeg mamma og tante. Tok meg noe å spise og drakk nesten en liter med milkshake. Det var jaggu godt! Men ble nå litt små kvalm da.. hehe.. Skulle bare mangle si.. Så hadde jeg en del småting å shoppe til lille nurket da, og meg selv faktisk. Først ble det et stopp på apoteket, der kjøpte jeg ammainnlegg og jerntabletter(noe jeg fikk brev i posten om at jeg måtte ta av legen min). Så var jeg på Lindex og hentet velkomstpakken fra Liberoklubben, og måtte kjøpe meg en ammebh(til forunderlige 300 spenn). Deretter gikk turen til Princess, der jeg måtte ha 2 puter til Maja. En til å ha i vogna og en til å ha i senga. Så ble det sengesett til dyna i seng, og et håndkle. Veldig fornøyd med dagen innkjøp. Og ikke bare det, men mamma hadde jo shoppet litt til oss begge også. Så hyggelig! Fikk nytt sengetrekk til dobbeltdyna mi, dress til Maja og 3 absolutt herlige pysjer til henne også.

Når vi satt i bilen hjem over begynte jeg få litt bvondt nederst i magen, og det gjorde veldig vondt. Litt sånn mensenlignende smerter, litt murrende følelse. Har jo forsåvidt glemt hvordan det er å ha mensen så :P Tok en tur innom butikk, måtte ha litt middag og pålegg. For ikke å glemme litt snop da.. Tihi... Kom hjem her, mamma og tante dro.. Satt meg end og pakket ut mat og gikk igjennom dagens innkjøp da det plutselig griper til inni magen, ganske langt ned. Det var VONDT!!! Kjente det et par tre ganger. Varte ikke så lenge. Men nå har det gikk deg. Kjenner det er litt ømt eller småvondt der enda. Vet ikke helt hva det er, men kanskje noe er i gang med å skje?! Nei jeg aner ikke - vi får bare se det ann... Helvetes drittvær i dag da!! Regn og piss... Gi meg litt sol, litt vind og gjerne en ferdig veranda SNART!!

Tenkte bare nevne et par ord om gårsdagen. Nina var innom en tur på ettermiddagen. Det var veldig koselig å se henne igjen. Vært en stund siden vi har sett hverandre. Håper på å se henne mer fremover når hun får skaffa seg lappen!! Men nå må jeg slappe av litt.. Sliten...

Ha en fin dag, videre!!!

Ingen kommentarer: