mandag 26. januar 2009

Meningen med livet

Mange tenker ofte på dette. Jeg tenker ikke så mye på det lenger. Jeg har vel funnet mitt svar. Meningen med livet - Det store spørsmålet som får selv et orakel til å klø seg i hodet. Jeg tror det enkleste svaret er at meningen med livet er å finne en mening. Altså alle vil uansett ha forskjellige oppfatninger om det. Og flere vil vel kanskje klø seg litt i hodet, når grusomheter skjer. Det skjer hele tiden. Barn som dør, ungdommer og mange som kanskje ikke har fått utrettet like mye er i livet. Vi er i grunn ikke så lenge her, så det gjelder jo gjøre mest mulig mens man lever mener nå jeg. Mange finner meningen med livet i kjærligheten, i venner, i familien, i å få barn, i kjæledyr, i sex, i jobb, i religion, i et land eller spesiellt sted. Det er så mye forskjellig. Men sånn grunnleggende så er vi her på jorden i størst grunn for å formere oss. Livslengden til et menneske er egentlig bare 40 år. For å vokse opp, få barn og få det til å vokse opp og få barn, og slik fortsetter det bare i grunn. Vet ikke helt hvor langt jeg skal dra dette. For meg betyr det mye å få barn, og mener nok at dette er meningen med livet for min del. Kanskje det kommern en mannlig del inn i livet senere engang, og da er nok det også for meg en stor del av meningen med livet. Kjærligheten er størst uansett. Men min mening i det stadiet jeg er nå, er barn. Maja har gitt meg mening med livet...


Ultralydbildet av Maja Celine, som sutter på tommelen.


Hva mener du er meningen med livet? - Og hvorfor?

2 kommentarer:

Anette {foreldremanualen} sa...

Nydelig ultralyd bilde! Ikke ofte man ser de så bra! ;-D

Er nok langt på vei enig med deg når det gjelder meningen med livet. Livet har iallfall fått en NY mening etter at jeg fikk barn! Men lurer litt innimellom allikevel... ;-)

Unknown sa...

Ja, det er sant, en ny mening blir vel kanske litt mer riktig. Ja, er stolt over det bildet. Kvaliteten var veldig bra faktisk! :D