onsdag 29. februar 2012

Hva skjer a?



Helgen som var, den var veldig fin... Maja var hos farmor og farfar på besøk. Jeg også "reiste bort" i helgen. På fredag brukte jeg dagen på trening, avslapping, litt rydding - og så etter Jørgen var ferdig på jobb stakk vi til Sverige, nærmere bestemt Strømstad og Nordy kjøpesenter. Der ble det da shopping av litt alkohyler i Strømstad. og på Nordby var det bare rett og spise siden J ikke kan spist hele dagen. Så hadde vi begge noen ærender vi fikk gjort, handlet litt mat og rettet snutene mot Sarp og byen vår igjen. Jeg dro hjem for og pakke, og så dro jeg til J etter det. Vi tok noen øl og bare slappet av. Jeg hadde lyst til og ut og sykle dagen etterpå, og vi avtalte at DET skulle vi...

Litt merkelige saker vi bedriver tiden med ja.. TIDSFORDRIK på høyt nivå kalles dette ;)





Lørdagen kom, og J dro ut for og klippe seg mens jeg fikk et par min ekstra på øyet før jeg tok  meg en dusj og begynte å rydde. Så gikk det over til vasking. Så når han kom tilbake ble det litt vasking og støvsuging før vi bare måtte komme oss ut i det nydelige været. Vi har virkelig vært heldig med været i det siste. Mye deilig sol og varme. Planen fra fredagen virket vel kanskje litt bedre på fredagen etter et par øl enn det var der og da. Så jeg foreslo at vi kunne stikke ut på Hvaler en tur, og slik ble det. Etter en nydelig frokost ( og under frokosten ble et lite leke helikopter krasjet inn i hånda mi så jeg fikk "skrubbsår")

Ute på skjærhalden gikk vi en liten spasertur litt rundt omkring, og fikk til og med hilst på et halvt dusin nydelige svaner :)





Vi hadde tatt med fiskestang, så etter at solen først gikk ned, og så opp igjen (gikk egentlig bare bak en diger sky da) så ble det fisking på vei hjemover, men fortsatt ute på nydelige Hvaler. Og DET var virkelig et eventyr uten like. Jeg er så sjeldent ute i naturen merker jeg. Var et bittelite stykke ned til sjøen, så og hoppe på bratte og småglatte svaberg var det godt og endelig komme ned. Vi fikk kastet noen ganger, før jeg Jørgen skulle vise meg en MEGAsmart måte og kaste ut på, og når han hadde vist meg det så tok jeg over stanga - og pang så satt hele sluken fast i et isflak som kom drivende. Crap, da var fisketuren over... Og vi fant en annen vei opp til veien igjen.. Yeaj, megaflask for meg.. Skog, fjell og kratt - Opp her klatret jeg da... hahah..



Det var en veldig morsom tur opp der ja.. Glatte fjell gjorde det ikke så veldig lett i grunn. Men opp kom vi - jeg til slutt :P Så var vel klokken slagen for og begynne og nærme seg Sarp igjen. Men først innom både Rimi og Østfoldhallen, da noooen hadde gavekort og få brukt opp. Vel hjemme hos J igjen, så var vi blitt sulten, og siden vi ikke hadde fått no fisk så ble det taco. Ingen gråt for det, nei..

Deretter var det bare og få ræva i gir, ordne seg og hilse på litt alkohol. Jeg klarte til og med å brenne meg på krølltang. Takk for det, Jørgen!!! Uansett da, fikk da Lisbeth på besøk. Hun var edru pga jobb dagen derpå og litt senere kom Ingvild med "gjengen" sin. Det ble litt diskusjoner, og mystiske  ting begynte å skje. Men jeg hadde en veldig morsom og kul kveld. Også ute på byen...

På søndagen sov vi til godt over 12, og spiste potetmos og pølser. Filmen "Babycall" ble sett på - og denvar bra, men rar... Så dro jeg hjem igjen ikke så lenge før Maja kom hjem. Og det skal sies - at det var så godt og få Maja hjem igjen. Deilig og ha litt fri, men desto mer godt og få henne hjem. Elsker den jenta så vanvittig mye!! Awh..



Ingen kommentarer: