mandag 6. mai 2013

Fordeler med Bodybalance

I bodybalance finnes innslag av Yoga, Pilates og Tai Chi...
Jeg trener bodybalance en gang i uka, eller flere om det passer.

Lørdag 27. april av jeg på et event på SATS om het "Body & Mind". Jeg var på SATS i fire timer, og det inneholdt da pusteøvelser før Yoga, Yoga, AshtangaYoga, et foredrag på drøye 45 min, bodybalance før vi avsluttet med 20 min avkobling ("meditasjon").
Vi fikk også servert snacks som nøtter, masse frukt, energibarer og smoothier.
Et herlig opplegg jeg helt klart skal få med meg neste gang.

Fikk også informasjon om hvilke fordeler disse treningsformene har.

  • Forbedrer den generelle følelsen av velbefinnende (at kropp og sjel er ett)
  • Forbedrer fleksibiliteten og ledmobilitet
  • Bedre utholdenhetsstyrke og funksjonell styrke
  • Forbedrer mage/core - styrke
  • Forbedrer koordinasjon og balanse
  • Reduserer stressnivåer og øker bevissheten på å slappe av og kontrollere pusting

VELDIG BRA TRENING MED ANDRE ORD!!!


Ingen kommentarer: