mandag 13. mai 2013

Oppgjør!!!

Laptopen godt planta på fanget og beina på bordet.

Idag har jeg tenkt, og jeg har tenkt grundig. Jeg har nå bestemt meg for å være helt ærlig på bloggen. Om alt, tanker og hvordan det går underveis. For denne gangen skal jeg lykkes. Jeg er lei av og være feit, syntes alt er tungt - men ikke minst den negativiteten som konstant pågår oppe i huet mitt. Jeg slenger all den dritten til meg selv inni meg som jeg tror alle andre rundt meg tenker. Ikke de jeg kjenner, men ukjente som ikke kjenner meg. "åh se på hu feite der a, duger ikke til en drit" og ikke minst den "Æsj, fett og flesk" eller "Stakkars hu!"

Jeg er så møk lei av og hate meg selv. Jeg hater jo meg selv kun pga utseende og overvekten. Jeg klarer ikke være den jenta jeg aller helst skulle ønske jeg kunne være. Men nå er det NOK! Jeg skal miste kilo på kilo og aldri i verden om de skal tilbake igjen. Jeg vil leve et sunt og ikke minst aktivt liv! Jeg vil aller mest være et forbilde for datteren min.

Jeg har vel slitt mer, enn jeg tør innrømme, i lang lang tid nå. Jeg er lei av kroppen min, jeg er så lei av og være misfornøyd. Jeg har bare ett liv. Og jeg vil ikke bruke det på og hate kroppen min, eller meg selv for at jeg ikke gjør noe med det.

Problemet med og gå ned i vekt for min del er jo at jeg ikke går fort nok.. jeg skulle jo aller helst mistet 30 kg på en måned. Men det går jo ikke. Jeg må bare bli mer tålmodig. Jeg må rett og slett endre livet mitt på alle måter, og heller ta tiden til hjelp. Skal i morgen ta noen bilder av meg selv i helfigur, noe jeg hater, og så skal de inn i en mappe her på pc'n og ikke sees på igjen... Så etter sommeren skal jeg ta nye, og da SKAL jeg se forskjell! Jeg skal dokumentere at jeg klarer det. For det er dette med bilder som tok knekken på meg, jeg klarer ikke lenger se et helbilde av meg selv og tenke noe pent. Jeg blir bare skikkelig lei meg. Jeg hater det jeg ser i speilet, klarer ikke se noe positivt lenger.

Jeg er jo godt i gang med forandringen min, og har allerede gått ned noen små kilo og ikke minst 4-5 cm på magen.. Så jeg må bare huske og dokumentere dette nå mens det føles jævlig... Har satt meg et delmål som skal nåes innen 15.juni og akkurat nå kjenner jeg at det blir HARDT! Men nå skal jeg virkelig fokusere fremover, og ikke tenke så mye negativt. Selvom det ikke er så lett - for jeg liker ikke det jeg ser i speilet nå.. Men jeg skal klare det, og aldri gi opp. Jeg må bruke bloggen og ikke minst den nye gruppen på face (to venninner og jeg har startet en "slankegruppe" for motivasjon og støtte) for alt det er verdt. Jeg lover og bli litt flinkere til og blogge, men det er ikke alltid så lett og finne noe og blogge om. For motivasjonen er som regel ikke på topp, men jeg fullfører jo treninger osv. men maten er et problem til tider. Jeg har så lett for og velge no drit, og har vel ikke akkurat topp kunnskap tross utdannelse som inst.kokk. Så hovedfokus nå blir og kutte ut alt av sukker og shit, og ikke minst litt mindre karbohydrater...

Følte bare for og lette litt på trykket oppi huet mitt, men tror jeg trenger og la verden få vite hvordan det er inni meg til tider... NÅ har jeg virkelig fått startet med og dele litt mer... Så da blogges vi :)

Ingen kommentarer: