fredag 24. mai 2013

Opptur!!! Endelig...

Har en stund slitt litt med selvtilliten min, og den er absolutt ikke blitt best enda. Men bedre! Jeg har det veldig veldig bra om dagen. Med meg selv, og det føles så godt. Jeg har lenge lengtet etter denne oppturen. Vekten går sakte, men sikkert nedover - noe som gleder et treningshjerte godt! Også har jeg vært veldig mye flinkere med maten om dagen også. Alt er så mye bedre!

Jeg har lenge savnet den følelsen/bekreftelsen på at ting har blitt bedre. Og så absolutt merket jeg dette i dag! Dette er bare et lite saltkorn i havet i forhold til hva dere vil tro at det er altså. Jeg kappløpp mot Maja i dag, og det ikke langt altså. Men jeg løp hele veien, jeg jogget ikke - jeg løp. Og når jeg var fremme var det ikke tegn til å være andpusten engang :) Og dette er opptur nr 1 denne uken. For 3 måneder siden ville jeg pustet hardt og veldig tungt for samme sak, så fremgangen viser seg fra sin beste side i dag må jeg innrømme.

Har også prioritert litt mer kondisjonstrening denne uken. Og ser at dette lønner seg.. Jeg skal ned i vekt, og da må jeg først og fremst kjøre hardt på cardio! Når jeg er på spinning, sykler jeg med pulsbelte på! Dette har vist seg og være en utrolig bra ting. Jeg ser hvor fort jeg kommer opp til pulsen jeg skal ligge på, og har klart og presse meg til 92% av makspuls. Når jeg har trent dagen før, så merker jeg at kroppen sliter hardt med og komme seg opp i puls. Men jeg blir nesten desto mer svett fordi jeg jobber ekstra hardt for å få pulsen opp. Det er bra! :)

En annen ting jeg har merket jo mer jeg trener og spinner, er at når jeg er ferdig med timen så synker pulsen min til hvilepuls veldig fort. Før så ville pulsen min holdt seg oppe ganske høyt veldig lenge etterpå. Og selvom pulsen går opp, så merker jeg på pusten min at jeg klarer og holde det slik. Men utfordringen ligger i når man setter seg ned, etter man har stått og syklet (og fått pulsen betrakelig høyere), så synker pulsen litt for mye.. jeg må trå til mer, og det skal jeg gjøre..

Må også nevne gårsdagen spinningtime på 45 min. Da var det kun 5 min oppvarming, og hardkjør fra første minutt etter det. Og timen var utrolig bra. På slutten ble salen delt i to! Ved siden av meg sitter min venninne Mariann med sine nye spinningsko. Og når salen blir delt i to, skal den ene delen stå mens de andre sitter. Og Jon Instruktør sier klart ifra at laget som har flest stående lengst vinner. Team Nord(mitt lag) starter, og når det er snakk om bytte etter 30 sek setter verken jeg eller Mariann oss ned. Vi står gjennom hele shiten vi. Det var kun meg, Mariann og tre gutter/menn som stod gjennom alt.. Instruktøren sier tre ganger; "Dette er siste bytte".. Vi blir altså lurt gang på gang... etter siste bytte tenker vi - Ah, bare 30 sekunder igjen. Men da skriker han ut "Nå kjører vi på - siste trædve" OMG! Jeg nektet jo fader i meg og sette meg ned også da! Og Mariann sa i garderoben etterpå, at hadde du satt deg ned hadde jeg også faen i meg gjort det! Samme gjaldt for meg. Men jeg konkurrerte først og fremst mot meg selv. Jeg skulle da for pokker meg klare dette. Og det gjorde jeg også. Når vi setter oss ned etter en hel låt stående i takt, så der jeg bort på Mariann. "Du er jo helt blå i trynet jo" sier Mariann.. Hva? Okey, jeg kunne forstå det. Jeg pressa meg selv til tusen. Men pulsen min var aldri høyere enn 88% av makspuls, så var skuffet på pulsen i grunn. jeg merket jo at jeg hadde pushet meg selv. Hvis jeg slapp styret så ble jeg sååå svimmel og kunne lett ha detti av. Men dette er altså den beste spinningtimen hittil. Svetta som en gris, og digg var det!!!

Så jeg ser altså god fremgang. Til uken skal jeg teste meg selv litt. Jeg skal virkelig prøve og løpe litt på mølla, selvom det er det verste jeg kan gjøre nesten. Det er tungt, slitsomt og bare kjedelig i grunn.. Men skal gi det en sjanse til! Så kanskje jeg kan konkurrere mot meg selv litt mer. Dette er motivasjon til tusen! YES! Jeg er så godt i gang, og gleder meg stort til å nå første delmål før juli !!!



Ingen kommentarer: