onsdag 6. november 2013

Dagene går...







Ja, som overskriften tilsier, så går jo dagene veldig fort syns jeg. Men i dag føler man virkelig for og stoppe opp - tenke litt. være enda mer (om det går ann) glad for at man har et frisk barn. Som sikkert dere fleste vet så gikk jo lille Ylva vekk i dag, og ble til en av de sterkeste, nydeligste og fine englene i himmelen. Jeg ble kjempelei meg når jeg leste det på facebooksiden til pappa'n til Ylva idag. Jeg syns det er ufattelig trist, men måten faren til Ylva har delt denne reisen med en liten syk datter på har fått meg til og tenke på mye. Han har ofte nevnt at døden er noe vakkert, og kanskje ikke så skummelt som vil alle skal ha det til. Men når slike ting skjer, så vil jeg jo bare gråte og syns så synd på dem. jeg vet ikke hva jeg skulle gjort om jeg hadde mistet Maja. Jeg sier til henne hver dag at hun betyr alt for meg, og at hun er det beste jeg har her i livet. Og jeg ville aldri vært foruten det og bli mamma til den jenta. Men jeg tror at foreldrene til Ylva har hatt god til til og tenke over dette, og at det da er litt lettere og la henne dra - men jeg kan ikke forestille meg engang hvilken sorg de også må leve med nå. Men sorg er ingen sykdom, og vi er faktisk nødt til og la den ta den plassen og tiden den tar.  Jeg kunne skrevet om dette i timesvis..

Men det jeg ville medele dere alle, er at dagene går for oss alle - stopp opp litt, ta tid til og fortelle de dere er glad i at dere er glad i de! Ikke minst barna! Jeg føler meg veldig flink til og fortelle Maja at jeg elsker henne - men noen ganger så vet jeg nesten ikke hva jeg skal si for og få henne til og forstå at hun virkelig er ALT for meg. Men vi har mange fine samtaler om det, og jeg blir så varm i hjerte mitt når hun fortelle meg hvor høyt hun elsker meg - og at jeg er det fineste hun vet om.

Vil også meddele min største kondolanse til Ylvas familie og venner. Det er en trist for mange mennesker som ikke kjente Ylva personlig, men som er blitt dypt følelsesmessig rørt av denne historien.

Hvil i fred, lille vakre Ylva. Nå kan du endelig slippe all smerte, og ikke minst passe på mamma og pappa fra himmelen et sted.


Ingen kommentarer: