torsdag 11. september 2008

Frem og tilbake er like langt #2

Dagen i går var en lang og slitsom dag. Det begynte på tirsdagskvelden.. Hadde så utrolig vondt, helt fra kl var 18 til jeg gikk å la meg. Mamma og Terje kom opp til meg rundt kl. 20 for jeg ville ikke være alene og ha så vondt. Jeg og mamma gikk ut og gikk oss en lang tur. Men så bestemte vi oss for å dra til mamma og være der istedet da. Gikk og la meg rundt kl 02 og sovnet fint da.

Siden jeg hadde vært hos jordmor på mandag, og hun da sa at jeg kunne komme innom om jeg trodde det var noe på gang, dro vi dit i går da. Ble undersøkt, og jeg hadde åpning på en knapp cm, men var ikke helt ordentlig liksom. Så skulle vi til og dra da hun sier at vi får vel nesten ta blodtrykket også for å sjekke da. Og det viste seg at blodtrykket mitt var veldig høyt, eller undertrykket var på 98 så hun ville ringe Ahus for å høre med de da. Så ville de ha meg inn på sjekk da. Så da bar veien inn til Lørenskog for andre gang på en uke.

Ble tatt veldig godt imot denne gangen også. Fikk på meg disse registreringsbeltene igjen, men denne ganger lå jeg bare en 30 min med de på da. Også passet hun på å ta blodtrykket samtidig, og det var veldig høyt - helt i grenseland. Tok urinprøve og den så jo grei ut. Så måtte vi vente på legen da. Satt vel der halvannen time - og FY som jeg ble lei av å vente.. Men endelig etter en lang stund kom legen ei veldig koselig und dame. Mamma fikk se på Maja på ultralyden og alt så bra ut. Lille jenta mi veide ca 3,2 kg nå da. Så hun sa at legene kanskje målte litt forskjellig så mulig hun veide mellom 3,2 og 3,5 kg. Så fikk vi dra hjem igjen da. Men om jeg fikk mer hodepine og fikk synsforstyrrelser så måtte jeg ta kontakt med legevakta eller føden. Så jeg måtte også ha lav terskel for å ta kontakt med jordmor på helsestasjon om det var noe.

Så bar turen hjemover igjen, men da var jeg så sulten at vi tok en Drive in på Mc'ern. Deilig det når man er så sliten og så sulten. Drakk masse masse milkshake :P Det var så godt! Men ble litt mye i grunn.. Nesten en liter :S hehe...

I dag har jeg vært hos jordmor igjen og sjekket blodtrykket. Det hadde gått litt ned. men bare så vidt. Derfor må jeg dit igjen på mandag. Viktig og sjekke at ting er bra. Og om jeg fikk hodepine og tåkesyn måtte jeg kontakte legevakt/føden med en gang. Så blir spennende å se hva som skjer i helgen. Kanskje føder jeg!? Hvem vet.. Er 11 dager igjen til termin i dag så hva som helst kan skje ;) Venter spent alle sammen nå!

Tilbrakt dagene siden tirsdag hos mamma, og i kveld skal jeg hjem en tur. For jeg og Lene skal på DVD-Skred på Showtime i morgen :D Gleder meg veldig til å få kjøpt noen nye filmer nå...
Slik har mine dager vært, håper alt er bra med de som leser bloggen min! Ta vare på dere selv!

1 kommentar:

mamman til prinsessa sa...

lykke til med lille maja, du har masse å glede deg til;o) så morro med andre askim folk også