mandag 22. september 2008

Opplevelsesrike dager med min datter

Jeg fødte som sagt på mandagen. Gud for en opplevese... Mitt møte med min datter for første gang vil jeg aldri glemme. Hun gjør meg virkelig glad! Slikt merket jeg fort. På tirsdagen var den store besøkdagen vår på sykehuset. Først kom "tante" Cami på besøk, og så kom Tante Nina mens Cami var der. Veldig koselig for en sliten nybakt mor. Etter det kom Rune innom en tur. Han skal jo bli far selv i januar til en liten gutt, så vi fant ut at Maja kunne gifte seg med handa *ler* Når Rune gikk så kom Maja's bestefar Bjørn, stebestemor Merete, onkel Patrik og oldemor Ruth :D Veldig spesiell opplevese og få de på besøk. Jeg begynte og gråte jeg når jeg så pappa. Patrik var jo så stolt da. Helt skjønt og ha en onkel som er 5år eldre enn henne. Så kom min onkel Roger med Merethe etter pappa og de gikk. Men Maja ble så sulten mens de var der så jeg fikk og ammet henne litt. Fikk forresten en bok hver av dem vi da... Artig!

Når vi skulle hjem på onsdagen tok de en prøve av Maja i panna, om hun hadde gulsot. Verdiene var for høye, så det ble nødt til å taes en blodprøve. Så vi ble sittende å vente på svar på blodprøve i 1,5 time da. Verdiene var ikke så bra, helt i grenseland, men vi fikk dra hjem men måtte komme igjen på torsdagen og ta ny blodprøve og føllingsprøve. Vi kom tilbake på torsdag, vi kom tilbake på fredag og på lørdag. Prøvene var ikke bra, men så vidt under grensa for hva som er akseptabelt da.

På fredagskvelden var vi i bursdag til oldemormor :D Hun ble 64 år på torsdagen så familien samla seg og spiste kake og boller. Sprekt og ha en oldemor som er 64 år må jeg si ;) Utover kvelden fikk jeg mer og mer vondt mellom beina - i stinga som var sydd da vell å merke. Så jeg gikk opp og tok meg en dusj for å få det til å hjelpe. Det hjalp ingenting, heller tildet verre. Så jeg klarte verken sitte eller ligge bra nok til å få gitt Maja mat. Slikt blir man veldig fustrert over. Hvertfall så ble jeg sittende opp med mamma (og Maja seff) hele natta. Men i 03 tiden ringte jeg inn til sykehuset. Og fikk snakket med en veldig ordentlig jordmor. Fikk time klokka 8 på morra, så jeg fikk ringte Merete så hun kjørte meg innover rundt halv 7. Glad jeg har familie rundt meg som hjelper meg og søtter meg på den måten de gjør. Vil forresten rette en ekstrem stor takk til mamma og Terje som alltid stiller opp - jeg er EVIG takknemlig!!! Kan nok ikke få sagt det nok men..

Kom meg inn på sykehuset, ble sjekket både her og der. Såret så fint ut, men jeg hadde jo ikke fått forklart hvordan man skal "behandle" noe slikt. Fikk vasket/renset det godt og fikk noen smertestillende så hjalp da. Maja hadde jo time til boldpørve kl 12, men det fikk vi fremskyvd til 9 - pluss at vi fikk dra hjem for og vente på svarene. Så jeg var hjemme igjen før vi egentlig hadde time der inne da. Så ringte hun meg fra sykehuset og sa at verdiene hadde sunket fra fredagen slik at vi slapp og komme inn på kontroll igjen. Endelig tenkte jeg. Så lei av sykehus og venting akkurat nå. Og vi har ikke kommet inn i noen rutine mens vi har farta sånn. Men nå er vi i gang og ting begyner og falle på plass. Maja spiser og sover så fint og jeg er veldig stolt av henne.

Vi har vært ute mye på tur allerede. På onsdagengikk vien liten tur ned til Ihlen. Jeg hadde vondt mellom beina så gikk ikke så fort. Og på søndagen var vi ute og gikk en kveldstur opp til tante Toril og onkel Svein. Mamma og Terje har vært her nesten hv dag, og det er koselig. Glad for at Maja får sett mye til dem. I går var jeg oppe i byen og møtte Lene & Emily-Aleka. Trilla tur opp dit. Varmt, men gøy! Var en tur på Marianne's og litt på AskimTorget, før vi møtte "Tante" Nina :D Jeg og Nina gikk en tur på Snack'n og spiste kyllingsalat, mens Maja fikk pupp ;)

Slik har de første dagene våre vært. Vi koser oss masse, og jeg klarer nesten ikke la være og se på henne. Hun er så vakker! Nå står Maja ute på verandaen og sover, og det har hun gjort i noen timer. Så om 15 min kommer "Tante" Nina og Madelen en tur. Så da får vi vekke frøkna litt :D

Gleder meg forresten veldig til uke 41, eller lettere sagt fredag 3. okt :D Da kommer Katrine og Ina Emilie ned på ferie til oss. Blir så koselig. Klarer nesten ikke vente. Så lenge siden nå...

Ingen kommentarer: