fredag 30. januar 2009

Fant død baby i papirpose

Hvor sykt er ikke det da? Klokken var 0958 på morran i dag, forbipasserende fant en død baby i en oppkjørsel i en gate i Stavanger. Den døde babyen lå i en hvit Cubus papirpose. Det er visst enda uklart om det er et spedbarn eller om det er et foster, for de vet ikke hvor mange timer gammelt det er. De vet heller ikke hudfargen på baby'n. Det skal heller ikke være noe som tyder på at det er gjort forsøk på å skjule babyen...

Det er jo helt villt. Hvem er det som etterlater seg en død baby i en PAPIRPOSE?! Politiet tror posen med innhold ble "dumpet" ned i hagen på nattestid eller tidlig på morgenen fredag. Tankene begynner jo å svirre i hodet på en da, er det en narkoman som har fått panikk, eller kanskje angrer. Kanskje noen prvde å "gi det bort" Kanskje barnet var døfødt? Det er ingen som vet noe enda. Men uansett så er ikke dette lille barnet skyldig i noe, tenk å gjøre noe sånt med et så lite og uskyldig barn?! Jeg kan bare ikke fatte det.

Tenk på disse menneskene som har funnet denne posen da. Det er jo helt vilt, for et sjokk. Noe som virkelig må bearbeides. Jeg hadde bare skreket tror jeg. Noe så groteskt. Politiet ber om tips i saken, de vet ikke så mye mer enn dette da. Men jeg tenker litt da, at går man gravid i 9 måneder så vil du alltid bli sett av noen, noen vet alltid om du er gravid liksom. Man klarer knapt å gå ubemerket ute nå om dagen. Så hva sier du når du har gått gravid så lenge, og det ikke er noen baby der når magen er borte?! Det ser jo folk. Noen må jo vite noe. Håper man får svar på dette. Jeg syns det rett og slett er så groteskt og fælt. Får helt grøssninger her jeg ligger på gulvet. Har virkelig noen hode til å klare og gjøre noe slikt med sitt eget barn?! En papirbærepose?! Hva tenker sånne folk med, problemet er vel at de knapt tenker... SYKT!!!

Les mer på VG: Klikk her!


1 kommentar:

Rebecca Iselin sa...

Har akkurat lest dette jeg også.. Før du skrev det her... Fikk frysninger jeg... verden består av mange syke folk gitt...